Egy logopédus küldetése mindig az emberi kapcsolódás alapvető eszközére, a kommunikációra helyezi a hangsúlyt, így a beszéd, nyelv, illetve kommunikáció fejlesztése által az életminőség javítását célozza.
Munkámban kiemelten fontos számomra, hogy a gyermekek és fiatalok fejlődését ne csak egyetlen területre fókuszálva vizsgáljam (pl. beszéd vagy tanulási teljesítmény), hanem a teljes személyiség és környezet figyelembevételével.
A gyermekek és fiatalok eredményes fejlesztésének alapja a különböző szakemberek együttműködése, hiszen az eltérő végzettségek és szemléletmódok integrálása segíti a gyermek képességeinek legteljesebb kibontakozását.
Ezért rendkívül értékes, hogy ebben a központban olyan kollégákkal dolgozhatok együtt, akik más-más területek szakértői, így közös munkánk átfogó és hatékony támogatást nyújthat a gyermekek fejlődéséhez.
Szeged Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja (gyógypedagógus)
Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottság (gyógypedagógus, logopédus)
Életrevalók Tanoda (gyógypedagógus, logopédus)
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Kar (mesteroktató)
Gyerekterep Játékbolt és Foglalkoztató Központ (szakmai vezető)
Odú Korai Fejlesztő Központ (gyógypedagógus, logopédus, intézményvezető-helyettes)
Kincsesház Általános Iskola (gyógypedagógus, logopédus, osztályfőnök)
2018–2020 SZTE Bölcsészettudományi Kar
SZAKVIZSGÁZOTT PEDAGÓGUS MENTORPEDAGÓGUS SZAKTERÜLETEN (szakvizsga)
2015–2017 SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
OKLEVELES NYELV- ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TANÁR (MA)
2000–2004 ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar
GYÓGYPEDAGÓGUS: logopédia szakos tanár és tanulásban akadályozottak szakos terapeuta (BA)
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig. GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 12 : 2 pp. 127-170., 44 p. (2024)
Radics, Márta: A társasjátékok alkalmazásának lehetőségei a kommunikációs készségek fejlesztésében In: Hosszu, Timea; Tóthné, Aszalai Anett (szerk.) A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig Szeged, Magyarország : SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet (2023) 103 p. pp. 31-36. , 6 p.
Hegedűs, Hanga ; Horváth, Péter László ; Radics, Márta: Értelmileg akadályozott, 1-8. osztályos általános iskolai tanulók receptív nyelvi képességeinek vizsgálata TROG-H teszt segítségével FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM 2021 : 1 pp. 28-43. , 16 p. (2021)
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Játékok az iskolában – Anyanyelvi készséget, nyelvi tudatosságot és egyéb, nem kognitív képességet/készséget fejlesztő társasjátékok alkalmazása tanórán KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 18 : 1–2 pp. 181-193. , 13 p. (2020)
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A kooperatív és kompetitív (társas)játékok a nem kognitív készségek fejlődésének szolgálatában = Cooperative and competitive (board) games for the development of non-cognitive skills In: Döbör, András; Juhász, Valéria (szerk.) A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében. Tanulmánykötet = Development of non-cognitive skills in the light of labour market needs. Essay collection Szeged, Magyarország : Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) 112 p. pp. 63-84. , 22 p.
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A szókincs nagysága az olvasási, szövegértési és tanulási képességek tükrében In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Új kutatások a neveléstudományokban Budapest, Magyarország : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK), L’Harmattan Kiadó (2019) 410 p. pp. 175-196. , 21 p.
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Szókincs-aktivizáló és szókincsbővítő játékok a szövegértés-fejlesztés megsegítésére In: Barátné, Hajdu Ágnes; Béres, Judit (szerk.) Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban Budapest, Magyarország : Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) (2019) 330 p. pp. 135-179. , 44 p.
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A szókincs szerepe az olvasáselsajátításban és a szövegértés-fejlődésben, szókincskutatások, szókincsvizsgáló eljárások In: Barátné, Hajdu Ágnes; Béres, Judit (szerk.) Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban Budapest, Magyarország : Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) (2019) 330 p. pp. 93-134. , 41 p.
Juhász, Valéria ; Kálló, Veronika ; Radics, Márta: Anyanyelvi nevelés, írás-olvasás előkészítés óvodás- és kisiskoláskorban Szeged, Magyarország : Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) , 208 p. ISBN: 9786155946127
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Hazánkban használt szókincsmérő eljárások II. ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12 : 2 pp. 28-37. , 10 p. (2019)
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Hazánkban használt szókincsmérő eljárások I. ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12 : 1 pp. 44-59. , 16 p. (2019)
Fekete-Darmos, Ivett ; Radics, Márta: Módszertani segédanyag diszlexiás gyermekek iskolai megsegítéséhez Szeged, Magyarország : Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat (2018) , 24 p. ISBN: 9786158114264
Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Ujjtudatosság a számolásfejlesztésben óvodás-, illetve kisiskolás korban: Ujjpercepciós, ujjtudatosságot fejlesztő gyakorlatok ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 67 : 11-12 pp. 50-72. , 22 p. (2017)
Radics, Márta ; Tóthné, Aszalai Anett: Logopédiai tervezés Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem (SZTE) (2015) Felsőoktatási tankönyv
Radics, Márta ; Tóthné, Aszalai Anett: Logopédiai gyakorlatok kézikönyve Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem (SZTE) (2015) Felsőoktatási tankönyv
Copyright© 2024 Cerebrum Neuropszichológiai Központ - Minden jog fenntartva | Made with 🤍 IFM Group