Munkatársaink

Radics Márta

rólam
rólam

Küldetésem

Egy logopédus küldetése mindig az emberi kapcsolódás alapvető eszközére, a kommunikációra helyezi a hangsúlyt, így a beszéd, nyelv, illetve kommunikáció fejlesztése által az életminőség javítását célozza. 

Munkámban kiemelten fontos számomra, hogy a gyermekek és fiatalok fejlődését ne csak egyetlen területre fókuszálva vizsgáljam (pl. beszéd vagy tanulási teljesítmény), hanem a teljes személyiség és környezet figyelembevételével. 

A gyermekek és fiatalok eredményes fejlesztésének alapja a különböző szakemberek együttműködése, hiszen az eltérő végzettségek és szemléletmódok integrálása segíti a gyermek képességeinek legteljesebb kibontakozását. 

Ezért rendkívül értékes, hogy ebben a központban olyan kollégákkal dolgozhatok együtt, akik más-más területek szakértői, így közös munkánk átfogó és hatékony támogatást nyújthat a gyermekek fejlődéséhez.

Radics Márta

Gyógypedagógus, logopédus
Gyógypedagógus, logopédus
Húsz éve támogatom a tanulási és nyelvi zavarban érintett gyermekek és fiatalok fejlődését egyéni szükségleteikre szabott fejlesztéssel és tanácsadással.
szakterületeim
szakterületeim

Amivel megkereshet

Tanulási nehézségek, zavarok gyógypedagógiai szemléletű diagnosztikája
Diszlexia, diszgráfia, diszortográfia, diszkalkulia.
Nyelvi zavarok diagnosztikája
Nyelvfejlődési késés, beszédészlelési- és értési zavar, a kifejezőképesség zavara.
Iskolára felkészítő csoportos terápia
Az írás-olvasás és számolás tanulásához szükséges képességek játékos fejlesztése.
Iskolaérettségi vizsgálat
szakmai háttér
szakmai háttér

Szakmai tapasztalataim

  • 2025 óta a Szeged Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja munkatársaként feladatom a szegedi bölcsődések beilleszkedésének támogatása, a kisgyermekek egyéni fejlődésmenetének monitorozása, az eltérő fejlődésmenet felismerése, az egyéni megsegítéshez szükséges lépések előkészítése, a szülők és kisgyermeknevelők támogatása.
  • 2017– 2022 között a Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottságának logopédusaként a beszéd- és nyelvi zavarok diagnosztikája, továbbá a gyógypedagógiai pszichodiagnosztika (a fejlődési és tanulási nehézségek, valamint a viselkedés- és érzelemszabályozási problémák felmérése, megértése és elemzése) tartozott a főbb feladataim közé. Célunk a gyermekek egyéni szükségleteinek, erősségeinek, hiányosságainak feltárása, és ezzel a személyre szabott fejlesztési, terápiás vagy oktatási programok megalapozása.
  • 2013-2017 között az Életrevalók Tanoda munkatársaként a küldetésünk a halmozottan hátrányos helyzetű diákok körében az iskolai lemorzsolódás csökkentése, továbbá a továbbtanulási kedv növelése az iskolán kívüli támogató rendszerek kiépítésével és fenntartásával, alternatív pedagógiai módszerek megvalósításával volt.
  • 2012 óta az SZTE Juhász Gyula Pedagógiai Kar gyógypedagógia szakán mesteroktatóként oktatott főbb kurzusaim a Tanulási zavarok terápiája, a Korai intervenció a logopédiában, a Tanulási technikák fejlesztése. A tanító szakon a Beszédfejlesztés gyakorlata című kurzust, míg a nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsgás képzésben a Beszédtechnika, az Esetmegbeszélés, a Tanulási zavarok és a Vizsgálati eljárások kurzusokat oktatom. Éveken át tagja voltam a dr. Juhász Valéria PhD által vezetett Anyanyelvi nevelés, írás-, olvasás- és tanulás-előkészítés és –fejlesztés kutatóműhelynek.
  • 2010–2018 között a Gyerekterep Játékbolt és Foglalkoztató Központ szakmai vezetőjeként fejlesztő és tehetséggondozó foglalkozások, születésnapi programok, nyári táborok szervezése és vezetése volt a feladatom óvodások és kisiskolások számára, továbbá pedagógiai szakmai programok szervezése és vezetése, valamint társasjátékok értékesítése, fejlesztése, a társasjáték-pedagógia és a társasjátékozás népszerűsítése.
  • 2007–2010 között az akkori Odú Korai Fejlesztő Központban interdiszciplináris team munka keretei között az eltérő fejlődésmenetű gyermekek komplex korai fejlesztését biztosítottuk pszichológus, gyógytornász, gyógypedagógus munkatársaimmal a 0–6 év közötti, atipikus fejlődésmenetű gyermekek és családjaik számára, emellett 2008-tól intézményvezető-helyettesi pozíció feladatait is elláttam.
  • 2004–2007 között a szegedi Kincsesház Általános Iskolában pályakezdő logopédusaként feladataim közé tartozott a beszéd-, nyelvi- és tanulási zavarok terápiájának megvalósítása, mozgásterápiás foglalkozások végzése, osztályfőnöki feladatok ellátása és a Diákönkormányzat vezetése.
     
szakmai háttér

Munkahelyeim

2025-

Szeged Bölcsődéi és Gyermekjóléti Központja (gyógypedagógus)

2017–2022

Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottság (gyógypedagógus, logopédus)

2013-2017

Életrevalók Tanoda (gyógypedagógus, logopédus)

2012

Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Kar (mesteroktató)

2010–2018

Gyerekterep Játékbolt és Foglalkoztató Központ (szakmai vezető)

2007–2010

Odú Korai Fejlesztő Központ (gyógypedagógus, logopédus, intézményvezető-helyettes)

2004–2007

Kincsesház Általános Iskola (gyógypedagógus, logopédus, osztályfőnök)

szakmai háttér
szakmai háttér

Végzettségeim

2018–2020 SZTE Bölcsészettudományi Kar
SZAKVIZSGÁZOTT PEDAGÓGUS MENTORPEDAGÓGUS SZAKTERÜLETEN (szakvizsga)

2015–2017 SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
OKLEVELES NYELV- ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TANÁR (MA)

2000–2004 ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar
GYÓGYPEDAGÓGUS: logopédia szakos tanár és tanulásban akadályozottak szakos terapeuta (BA)

Egyéb képzettségek

  • 2024: A GYERMEK FEJLŐDÉSÉNEK NYOMONKÖVETÉSÉRE KIDOLGOZOTT KÉRDŐÍV ALKALMAZÁSA BÖLCSŐDÉBEN ÉS ÓVODÁBAN (Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft.)
  • 2019: MEGFIGYELÉS ÉS ÁLLAPOTMEGISMERÉS A KORA GYERMEKKORBAN (Gyermekút Módszertani Központ) 
  • 2017: TANULÁSTECHNIKA (Vadaskert Alapítvány és Seimmelweis Egyetem) 2016: OLVASÁSKULTÚRA- ÉS SZÖVEGÉRTÉS-FEJLESZTÉS (Motiváció Oktatási Egyesület) 
  • 2016: TÁRSASJÁTÉK-PEDAGÓGIA (Motiváció Oktatási Egyesület) 
  • 2014: BEILLESZKEDÉSI NEHÉZSÉGEK, ALULTELJESÍTŐ TEHETSÉGEK (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége) 
  • 2014: GONDOLKODÁSFEJLESZTÉS TÁBLAJÁTÉKKAL (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége) 
  • 2011: MESE- ÉS SZÖVEGÉRTÉS, MESE- ÉS SZÖVEGFELDOLGOZÁS FEJLESZTÉSE AZ OKOS(KOC)KA FEJLESZTŐ ESZKÖZCSALÁDDAL (POLIFORMA Kft.) 
  • 2011: ISKOLÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS, FELZÁRKÓZTATÁS, TANULÁSFEJLESZTÉS AZ OKOS(KOC)KA FEJLESZTŐ ESZKÖZCSALÁDDAL (POLIFORMA Kft.) 
  • 2011: AZ OKOS(KOC)KA ESZKÖZCSALÁD FEJLESZTŐ PEDAGÓGIAI ALKALMAZÁSA (POLIFORMA Kft.) 
  • 2008: AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK CÉLZOTT PEDAGÓGIAI ELLÁTÁSÁNAK ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI ALAPJAI (Autizmus Alapítvány) 
  • 2007: SINDELAR-ZSOLDOS PROGRAM 2. (ELTE – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar) 
  • 2005: CSOPORTOS SZENZOMOTOROS FEJLESZTÉS A TSMT-MÓDSZER ALKALMAZÁSÁVAL 3-7 ÉVES KOR KÖZÖTT (Budapesti Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika Alapítvány)
szakmai háttér

Tudományos munkám és publikációim

  1. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Beszédprodukciót vizsgáló és beszédprodukciós képességet igénylő nyelvi tesztek iskoláskorig. GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 12 : 2 pp. 127-170., 44 p. (2024)

  2. Radics, Márta: A társasjátékok alkalmazásának lehetőségei a kommunikációs készségek fejlesztésében In: Hosszu, Timea; Tóthné, Aszalai Anett (szerk.) A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig Szeged, Magyarország : SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet (2023) 103 p. pp. 31-36. , 6 p.

  3. Hegedűs, Hanga ; Horváth, Péter László ; Radics, Márta: Értelmileg akadályozott, 1-8. osztályos általános iskolai tanulók receptív nyelvi képességeinek vizsgálata TROG-H teszt segítségével FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM 2021 : 1 pp. 28-43. , 16 p. (2021)

  4. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Játékok az iskolában – Anyanyelvi készséget, nyelvi tudatosságot és egyéb, nem kognitív képességet/készséget fejlesztő társasjátékok alkalmazása tanórán KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 18 : 1–2 pp. 181-193. , 13 p. (2020)

  5. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A kooperatív és kompetitív (társas)játékok a nem kognitív készségek fejlődésének szolgálatában = Cooperative and competitive (board) games for the development of non-cognitive skills In: Döbör, András; Juhász, Valéria (szerk.) A nem kognitív készségek fejlesztése a munkaerőpiaci igények tükrében. Tanulmánykötet = Development of non-cognitive skills in the light of labour market needs. Essay collection Szeged, Magyarország : Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) 112 p. pp. 63-84. , 22 p.

  6. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A szókincs nagysága az olvasási, szövegértési és tanulási képességek tükrében In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések : Új kutatások a neveléstudományokban Budapest, Magyarország : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK), L’Harmattan Kiadó (2019) 410 p. pp. 175-196. , 21 p.

  7. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Szókincs-aktivizáló és szókincsbővítő játékok a szövegértés-fejlesztés megsegítésére In: Barátné, Hajdu Ágnes; Béres, Judit (szerk.) Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban Budapest, Magyarország : Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) (2019) 330 p. pp. 135-179. , 44 p.

  8. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: A szókincs szerepe az olvasáselsajátításban és a szövegértés-fejlődésben, szókincskutatások, szókincsvizsgáló eljárások In: Barátné, Hajdu Ágnes; Béres, Judit (szerk.) Szövegértés-fejlesztés a könyvtárban Budapest, Magyarország : Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) (2019) 330 p. pp. 93-134. , 41 p.

  9. Juhász, Valéria ; Kálló, Veronika ; Radics, Márta: Anyanyelvi nevelés, írás-olvasás előkészítés óvodás- és kisiskoláskorban Szeged, Magyarország : Szegedi Egyetemi Kiadó – Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) , 208 p. ISBN: 9786155946127

  10. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Hazánkban használt szókincsmérő eljárások II. ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12 : 2 pp. 28-37. , 10 p. (2019)

  11. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Hazánkban használt szókincsmérő eljárások I. ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12 : 1 pp. 44-59. , 16 p. (2019)

  12. Fekete-Darmos, Ivett ; Radics, Márta: Módszertani segédanyag diszlexiás gyermekek iskolai megsegítéséhez Szeged, Magyarország : Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat (2018) , 24 p. ISBN: 9786158114264

  13. Juhász, Valéria ; Radics, Márta: Ujjtudatosság a számolásfejlesztésben óvodás-, illetve kisiskolás korban: Ujjpercepciós, ujjtudatosságot fejlesztő gyakorlatok ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 67 : 11-12 pp. 50-72. , 22 p. (2017)

  14. Radics, Márta ; Tóthné, Aszalai Anett: Logopédiai tervezés Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem (SZTE) (2015) Felsőoktatási tankönyv

  15. Radics, Márta ; Tóthné, Aszalai Anett: Logopédiai gyakorlatok kézikönyve Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem (SZTE) (2015) Felsőoktatási tankönyv

     

Elismeréseim

  • 2017 Aranyjelvény kitüntetés; Magyar Olvasástársaság
  • 2023 Honor pro Labore I. fokozat elismerés; SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
kapcsolat
kapcsolat

Jelentkezzen be konzultációra vagy hívjon / írjon nekem

Online időpontfoglalás

Küldjön nekünk üzenetet

48 órán belül válaszolunk munkanapokon
Elérhetőségeim

Elérhetőségeim