Munkatársaink

Dr. Völgyesi-Molnár Márta

rólam
rólam

Küldetésem

Meggyőződésem, hogy a megalapozott, tudományos tényeken és az autizmus természetének mélyreható megértésén alapuló, azt maximálisan tiszteletben tartó, egyénre szabott támogatással elősegíthetjük autista emberek és társadalmunk életminőségének javulását.

A kölcsönösséget, mások különleges elméjének szempontjait minden nap tanulom, és elkötelezetten igyekszem elősegíteni a jó intellektuális és nyelvi képességekkel élő autista gyermekek és felnőttek közoktatási és társadalmi inklúzióját.

Dr. Völgyesi-Molnár Márta

gyógypedagógus, az egészségtudományok doktora (PhD)
gyógypedagógus, az egészségtudományok doktora (PhD)
Dr. Völgyesi-Molnár Márta vagyok, gyógypedagógus, az egészségtudományok doktora (PhD). Több, mint két évtizede dolgozom egyetemi kutatóként és oktatóként, ill. különleges fejlődésű gyermekekkel, felnőttekkel és családjaikkal.
Lenyűgöz az emberi sokszínűség, ezért is tartom magam szerencsésnek, hogy naponta dolgozhatok együtt autista személyekkel és környezetükkel.
szakterületeim
szakterületeim

Amivel megkereshet

Autizmus spektrum zavar szűrése és diagnosztikája
Autista személyek és családjaik, környezetük komplex-komprehenzív támogatása
szakmai háttér
szakmai háttér

Szakmai tapasztalataim és munkahelyeim

Autizmushoz kapcsolódó szakmai tapasztalataim és munkahelyeim
  • 2016-tól folyamatos:
    MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport, helyettes kutatócsoport-vezető (2016-2021), vezető kutató (2021-től)
  • 2014-től folyamatos:
    ELTE-BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet (ill. Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet), adjunktus, majd tudományos főmunkatárs 
  • 2016-tól folyamatos:
    Aut-Pont Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány, külső munkatárs
  • 2019-2023:
    Békés Megyei Pedagógiai Szakszolgálat, szakértő (autizmus spektrum zavar)
  • 2014-2015:
    Egy Másik Út Non-Profit Szervezet, gyógypedagógiai fejlesztés 
  • 2011-2014:
    ELTE-BGGYK Pszichopedagógiai Tanszék, mb. tanszékvezető 
  • 2004:
    Nevelési Tanácsadó, Budapest XIX. ker., fejlesztő gyógypedagógus 
  • 2003-2004:
    Szent-Györgyi Albert 12 évfolyamos Iskola, fejlesztő pedagógus
szakmai háttér
szakmai háttér

Végzettségeim

  • ​​​​​​​​Gyógypedagógus, autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirányon | 2014-2016 | ELTE-BGGYK, Budapest
  • ​Családterapeuta alapképzés | 2009-2011| Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet, Budapest
  • ​Doktori tanulmányok | 2007-2011 | Semmelweis Egyetem, ÁOK, 4/2-es doktori program, Klinikai Pszichológia szakirány, Magatartástudományi Intézet, Budapest
  • ​„Williams Életkészségek Stresszkezelő és kommunikációs készségfejlesztő program” továbbképzés | 2007 | Semmelweis Egyetem, Budapest
  • ​Training Woodcock-Johnson International Edition, Test of Cognitive Abilities | 2007 | WMF (USA), Budapest
  • ​Felkészítő tréning Mini International Neuropsychiatric Interview | 2006 | Vadaskert Gyermekpszichiátriai Kórház és Szakambulancia, Budapest
  • ​„A matematika tanulás zavarai” pedagógus továbbképző tanfolyam | 2006 | ELTE-BGGYFK, Budapest
  • ​Egyetemi szintű gyógypedagógia | 2004-2006 | ELTE-BGGYFK, Budapest
  • ​Gyógypedagógiai tanári szak | 2000-2004 | ELTE-BGGYFK, Budapest pszichopedagógiai tanári és tanulásban akadályozottak pedagógiája tanári​​​​​​​
     
szakmai háttér

Tudományos munkám és publikációim

20 év 20 legrelevánsabb hazai és nemzetközi folyóirat közleménye, könyvfejezete:

  1. Németh, V., Győri, M., Ehmann, B., Völgyesi-Molnár, M., & Stefanik, K. (2024). “…in the middle of nowhere…” Access to, and quality of, services for autistic adults from parents’ perspectives: a qualitative study. FRONTIERS IN PSYCHIATRY, 15. http://doi.org/10.3389/fpsyt.2024.1279094
  2. Volgyesi-Molnar, M., Gyori, M., Eapen, V., Borsos, Z., Havasi, A., Jakab, Z., … Stefanik, K. (2024). Quality of Life in Hungarian Parents of Autistic Individuals. JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS, 54. http://doi.org/10.1007/s10803-024-06243-3
  3. Csuka, S. I., Völgyesi-Molnár, M., & Prónay, B. (2023). A fogyatékos személyek pszichológiai jólléte és életminősége. In A humán fogyatékosságok pszichológiája – a gyógypedagógiai pszichológia alapjai (pp. 203–223).
  4. Havasi, Á., Őszi, T., Bertók, C., Janoch, M., Völgyesi-Molnár, M., Győri, M., … Stefanik, K. (2023). Mobillal a suliban? Budapest: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar.
  5. Eapen, V., Karlov, L., John, J. R., Beneytez, C., Grimes, P. Z., Kang, Y. Q., … Volgyesi-Molnar, M. (2023). Quality of life in parents of autistic children: A transcultural perspective. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 14. http://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1022094
  6. Stefanik, K., Németh, V., Győri, M., Borsos, Z., Szekeres, Á., Havasi, Á., … Vargáné, M. M. (2020). Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 48(3–4), 290–304.
  7. Stefanik, K., Vargáné, M. M., Németh, V., Bertók, C., Havasi, Á., Őszi, T., … Győri, M. (2020). Alsó tagozatos gyermekek autizmus-tudásának előmozdítása: első eredmények a Csillagbusz Inklúziós Program (CsIIP) hatásainak vizsgálatából. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 48(3–4 szám), 280–289.
  8. Gyori, M., Csákvári, J., Molnár, M., Havasi, Á., Varga, F., Stefanik, K., & Virányi, A. (2018b). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. In Computers Helping People with Special Needs (Vol. 10896, pp. 474–477).
  9. Vargáné, M. M., & Stefanik, K. (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 46(3), 155–168.
  10. V, Molnár M., Ábrahám, A., Borsos, Z., Havasi, Á., Horhi, A., Horváth, E., … Győri, M. (2017). Autizmus spektrumzavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása: a „Maszk” kutatócsoport és kutatási programja. In A tanulás és a tanítás értékelése (pp. 53–69).
  11. Molnar-Varga, M., Novak, M., Szabo, A., Kelen, K., Streja, E., Remport, A., … Reusz, G. (2016). Neurocognitive functions of pediatric kidney transplant recipients. PEDIATRIC NEPHROLOGY, 31(9), 1531–1538. http://doi.org/10.1007/s00467-016-3380-y
  12. Vargáné, M. M., & Guld, B. (2016). KRÓNIKUS VESEELÉGTELEN GYERMEKEK NEUROKOGNITÍV FUNKCIÓI. PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS, 4(1), 188–204.
  13. Dr. Berényi, M., Hulényiné, O. K., Dr. Kántor, I., Kereki, J., Kiss, E., Dr. Kubinyi, E., … Vargáné, M. M. (2014). Fokozott gondozást igénylő várandós nő és gyermek gondozása. (D. M. M. Vargáné, Ed.). Budapest: Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH).
  14. Rózsáné, C. E., & Vargáné, M. M. (2013). A pszichopedagógia fejlődése a gyógypedagógiai tevékenységek rendszerében. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 41(különszám), 53–57.
  15. Kovacs, A., Molnar, M., Szeifert, L., Ambrus, C., Molnar-Varga, M., Szentkiralyi, A., … Novak, M. (2011). Sleep disorders, depressive symptoms and health-related quality of life-a cross-sectional comparison between kidney transplant recipients and waitlisted patients on maintenance dialysis. NEPHROLOGY DIALYSIS TRANSPLANTATION, 26(3), 1058–1065. http://doi.org/10.1093/ndt/gfq476
  16. Molnar-Varga, M., Molnar, M., Szeifert, L., Kovacs, A., Kelemen, A., Becze, A., … Novak, M. (2011). Health-Related Quality of Life and Clinical Outcomes in Kidney Transplant Recipients. AMERICAN JOURNAL OF KIDNEY DISEASES, 58(3), 444–452. http://doi.org/10.1053/j.ajkd.2011.03.028
  17. Vargáné, M. M., Paulik, E., Tróznai, T., & Kullmann, L. (2011). A DIS-QOL életminőség vizsgáló eljárás adaptálásának hazai eredményei értelmi fogyatékos személyek körében. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 39(2), 142–152.
  18. KULLMANN, L., PAULIK, E., TRÓZNAI, T., & VARGÁNÉ, M. M. (2009). Specific quality of life assessment instrument for people with disabilities: the WHOQOL-DIS module. INTERNATIONAL JOURNAL OF REHABILITATION RESEARCH, 32(Suppl.), S26–S26. http://doi.org/10.1097/00004356-200908001-00035
  19. KULLMANN, L., TRÓZNAI, T., PAULIK, E., VARGÁNÉ, MOLNÁR, M. (2008). Fogyatékossággal élő emberek életminőség vizsgálatának fejlesztése (Előzetes tanulmány). GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA, 36(1), 2–13.
  20. Vargáné, M. M., Sinkó, E., & Tóth, A. (2008). Az egészségkárosodás és a krónikus betegségek kapcsolata a tanulási korlátok különböző formáival. In Tanulmányok a tanulásban akadályozottak pedagógiája és határtudományai köréből (pp. 261–288).
     
vélemények
vélemények

Pácienseim mondják rólam

Erat magna eu fringilla dolor, tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin dui adipiscing dignissim sagittis, ultrices eu. Adipiscing ante consectetur

Awesome Services!
Erat magna eu fringilla dolor tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin adipiscing dignissim sagit ultrices.
testimo1.jpg
Sophia Lawrence
Business
Awesome Services!
Erat magna eu fringilla dolor, tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin adipiscing dignissim sagit ultrices dipiscing ante consectetur.
testimo2.jpg
Arianna Morgan
BUsiness
Awesome Services!
Erat magna eu fringilla dolor tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin adipiscing dignissim sagit ultrices.
testimo3.jpg
John Stone
BUsiness
Awesome Services!
Erat magna eu fringilla dolor tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin adipiscing dignissim sagit ultrices.
testimo4.jpg
Jessica Parker
BUsiness
kapcsolat
kapcsolat

Jelentkezzen be konzultációra vagy hívjon / írjon nekem

Erat magna eu fringilla dolor, tincidunt dictum ultrices varius mi scelerisque consectetur elit proin dui adipiscing dignissim sagittis, ultrices eu. Adipiscing ante consectetur

Online időpontfoglalás

Küldjön nekünk üzenetet

48 órán belül válaszolunk munkanapokon
Elérhetőségeim

Elérhetőségeim